האם המדיה החברתית העלתה את מימדי ההטרדה המינית?

שירותי גניזה וארכיון זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לשירותי גניזה וארכיון!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

הטרדות מיניות, הן עדיין נגע רע הפושה ומתעצם בחברה שלנו. למרות כל החוקים, הענישה ומלחמת החורמה שמנהלים גופים ממסדיים ואזרחים, התופעה אינה ממוגרת, לפחות לא בהיקף שהיינו רוצים לראות. חלק מהקושי הזה, נובע גם מאופי הרשתות החברתיות והאפשרויות שהן מקנות, המעודדות ומלבות את התופעה.

על מידת השפעתן הרעה של הרשתות החברתיות (לצד גם דברים טובים, כמובן), כבר נחקר ונכתב רבות. אנחנו לא בשיעור 'סוציולוגיה ותקשורת' ואין לנו עניין "לשפוך את התינוק עם המים". אבל בכל הקשור להטרדות מיניות, ברורה ההשפעה השלילית של הרשתות על נפח ההטרדות המיניות, גם אם הן פושטות ולובשות צורות אחרות.

מדוע הרשתות החברתיות הן כר פורה לצמיחת תופעת ההטרדות המיניות?

הפלטפורמה של הרשתות החברתיות הינה "אידיאלית" עבור אנשים שהטרדות מיניות הן לחם חוקם. בראש ובראשונה, הרשתות מאפשרות אנונימיות. אתה יכול להזדהות בשם או בכינוי המסתיר את זהותך האמיתית ולהפיץ שנאה ושטנה. חמור מכך, גבר שהוא פדופיל לדוגמא, יכול להתחזות לילד ולחרוש מזימות באתרים בטוחים לכאורה של ילדים.

המדיה החברתית, בפרט, והאינטרנט, בכלל, מאפשרים גם במות לתכנים מיניים וניצול מיני (פורנו, שליחת סרטונים פוגעניים וחושפניים של אנשים שלא רצו בכך). ההבנה שמה שיותר קיצוני – הוא יותר ויראלי – באה לידי ביטוי גם בתחום המיני. מקומות כמו אתרי היכרויות למטרות לא מחייבות, מהווים גם הם קרקע נוחה למעשים מעין אלו. ועוד לא עסקנו בכל צורת ההתבטאות והכתיבה המאפיינים את הרשתות החברתיות עם זעם, גסות ובוטות.

יהיה נאיבי לחשוב שהכל נשאר רק ברשת. כמו בוויכוחים על פוליטיקה, דת או כל דבר אחר, אופי השיח חוצה את גבולות המרשתת ומגיע לרחוב. כך גם באה לביטוי ההשפעה הרעה של הרשתות על ביטוי הטרדה מינית בעולם האמיתי.

ואחרי כל הנאמר לעיל, חשוב להדגיש כי הרשת החברתית מזמנת הזדמנויות גם לעשות טוב ולקדם אג'נדות חיוביות. מהפכת ה- ME TOO החלה ועלתה ברשת ופעלה בעוצמה כנגד המטרידים מינית תוך העלאת המודעות לנושא.

התייחסות החוק להטרדות מיניות

אז הטרדות מיניות התרחשו עוד טרם המצאת הרשתות החברתיות. וגם החוק לגביהן הוא ותיק יחסית. הוא מתייחס לעובדה שהטרדות מיניות יכולות לקרות בכל מקום, בעבודה, בלימודים, בצבא או בשעות ומקומות הפנאי.

החוק מגדיר הטרדה מינית כפגיעה בכבוד האדם, בחירותו, בגופו ובזכותו לאוטונומיה אישית. כדאי ללמוד עוד אודותיו ועל הדרכים להילחם בתופעה ב- www.criminaldlaw.co.il.

ההטרדה יכולה ללבוש צורות שונות כמו, התבטאויות בעלות אופי מיני שנועדו לפגוע או לבזות על רקע מיניות או העדפות מיניות, פרסום של תכנים מצולמים שיש בהם אופי מיני ללא הסכמתו של המצולם, התבטאויות בעלות אופי מיני, סחיטה על רקע מיני, קידום בעבודה בתמורה לטובות הנאה מיניות ועוד ועוד.

מה עושים במקרה בו חוויתם הטרדה מינית?

חשוב להבין כי הטרדה מינית היא עניין פלילי לכל דבר ועניין. לכן יש לפנות למשטרה, ולהגיש ולדרוש טיפול בתלונה על הטרדה מינית. לצד זאת, יש גם מימד של פגיעה פיזית או נפשית ונזקים שיכולים לעלות מהם. על אלו ניתן להגיש תביעה אזרחית כלפי הפוגע ולדרוש פיצויים.

אמת, הגשת תלונה פלילית או אזרחית אינה פשוטה. היא דורשת מהקורבן תעצומות נפש ונכונות לשלם מחיר שכרוך בחשיפה אישית. פנייה לעורך דין העוסק בתחום יכולה לסייע, הן ברמת ההתנהלות והן בהשגת פיצוי הולם, על כלל הנזקים ועוגמת הנפש.

בית משפט

בית משפט

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

שירותי גניזה וארכיב
המרכז לשירותי גניזה וארכיון

המרכז לשירותי גניזה וארכיון מתמחה במתן מידע בתחום שירותי גניזה וארכיון, כל מה שרציתם לדעת על שירותי גניזה וארכיון. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:
072-3972331
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!